Адаптація здобувачів освіти нового набору 2022/2023н.р.

Адаптація учня до освітнього закладу відбувається не відразу – це досить тривалий процес, він пов’язаний із сильною напругою всіх органів і систем. Успішність процесу адаптації багато в чому визначається станом здоров’я дитини. Тривалість адаптації приблизно п’ять-шість тижнів, найбільш складними є перший і четвертий тижні навчання.

Показником несприятливого плину процесу адаптації є неадекватна поведінка учня:

– занадто сильне збудження або навпаки – млявість,

– необґрунтована агресивність або періоди депресії.

Інакше кажучи, якщо підліток поводиться по-іншому, скаржиться на нездоров’я, поганий апетит, небажання йти в заклад – це може бути пов’язано з дезадаптацією до навчального процесу.

Адаптація дитини до закладу освіти має безліч аспектів.

1. Особливістю соціальної адаптації є пошук учнем свого місця в групі, можливість виявити свої здібності та інтереси. Якщо підліток набув досвіду спілкування, встановлення стосунків та поведінки в конфліктних ситуаціях в умовах школи в попередній період, то адаптація в новому колективі проходить швидко .

Тривалий, іноді болісний період адаптації переживають учні, які одночасно з навчанням набувають досвіду щоденного спілкування з різними за характером одногрупниками, шукають способів самоствердження. Викладачами та майстрам необхідно зрозуміти причини неадекватної поведінки учня. Доброзичлива атмосфера в групі, а також цілеспрямовані завдання, в яких підліток вчиться виявляти себе і з повагою ставитись до інших, допоможуть швидше знайти своє місце в групі.

2. Перед підлітком ставлять нові вимоги соціальної поведінки, дисципліни, обов’язкового режиму та обмежень.

З вересня по жовтень 2022/2023н.р. у Шепетівському професійному ліцеї було проведено діагностування  112 учнів нового набору  на   визначення  соціальної адаптованості  в освітньому закладі.

За результатами : 

  • висока адаптованість  –  47,1%,
  • середня адаптованість – 39,2%,
  • низька адаптованість – 12,6%,
  • соціальна адаптованість дуже низька, властива є невпевненість у собі внутрішній конфлікт – 1,1%                                                    

Успішний процес психологічної адаптації таких підлітків залежить від дорослих. Атмосфера вимогливості й доброзичливості прискорює формування вольової саморегуляції.

434 переглядів

У рамках роботи методичної комісії викладачів загальноосвітніх дисциплін Шепетівського професійного ліцею відбувся методичний захід, присвячений опрацюванню положень Закону України «Про професійну освіту».У захопливих групових завданнях і інтерактивних обговореннях учасники виявили ключові напрямки розвитку професійної освіти:? Автономія закладів освіти? Партнерство з роботодавцями.?‍? Освіта дорослих♿ Інклюзивність? Якість освітнього процесу? Гнучкі освітні траєкторії? Міжнародне співробітництвоНовий Закон відкриває широкі […]

У дружній і професійній атмосфері відбулася стратегічна сесія адміністрації та голів методичних комісій, під час якої визначено ключові напрями розвитку освітньої, методичної та виховної діяльності закладу на жовтень 2025/2026 навчального року.Серед основних питань обговорення:✨ інноваційні підходи в методичній діяльності;? підготовка до атестації педагогічних працівників;? планування участі здобувачів освіти та педагогів у конкурсах різного рівня;? моніторинг […]

Сьогодні для студентів? Шепетівського професійного ліцею було проведено тренінг?‍? із протидії булінгу?.Працювали в групах, виконували інтерактивні завдання?‍?‍?‍?, ділилися власними думками та шукали рішення, які допомагають будувати дружнє й безпечне середовище?.☝️Висновок: кожен із нас відповідальний за атмосферу у своїй спільноті?, і разом ми можемо створити простір без приниження та насилля??. 78 переглядів

Ми на нашому сайті використовуємо файли cookie, якщо ви не згодні, щоб ми використовували даний тип файлів, ви повинні відповідним чином встановити налаштування вашого браузера (в такому випадку ми не гарантуємо коректної роботи сайту) або не використовувати наш веб-сайт

x