Адаптація здобувачів освіти нового набору 2022/2023н.р.

Адаптація учня до освітнього закладу відбувається не відразу – це досить тривалий процес, він пов’язаний із сильною напругою всіх органів і систем. Успішність процесу адаптації багато в чому визначається станом здоров’я дитини. Тривалість адаптації приблизно п’ять-шість тижнів, найбільш складними є перший і четвертий тижні навчання.

Показником несприятливого плину процесу адаптації є неадекватна поведінка учня:

– занадто сильне збудження або навпаки – млявість,

– необґрунтована агресивність або періоди депресії.

Інакше кажучи, якщо підліток поводиться по-іншому, скаржиться на нездоров’я, поганий апетит, небажання йти в заклад – це може бути пов’язано з дезадаптацією до навчального процесу.

Адаптація дитини до закладу освіти має безліч аспектів.

1. Особливістю соціальної адаптації є пошук учнем свого місця в групі, можливість виявити свої здібності та інтереси. Якщо підліток набув досвіду спілкування, встановлення стосунків та поведінки в конфліктних ситуаціях в умовах школи в попередній період, то адаптація в новому колективі проходить швидко .

Тривалий, іноді болісний період адаптації переживають учні, які одночасно з навчанням набувають досвіду щоденного спілкування з різними за характером одногрупниками, шукають способів самоствердження. Викладачами та майстрам необхідно зрозуміти причини неадекватної поведінки учня. Доброзичлива атмосфера в групі, а також цілеспрямовані завдання, в яких підліток вчиться виявляти себе і з повагою ставитись до інших, допоможуть швидше знайти своє місце в групі.

2. Перед підлітком ставлять нові вимоги соціальної поведінки, дисципліни, обов’язкового режиму та обмежень.

З вересня по жовтень 2022/2023н.р. у Шепетівському професійному ліцеї було проведено діагностування  112 учнів нового набору  на   визначення  соціальної адаптованості  в освітньому закладі.

За результатами : 

  • висока адаптованість  –  47,1%,
  • середня адаптованість – 39,2%,
  • низька адаптованість – 12,6%,
  • соціальна адаптованість дуже низька, властива є невпевненість у собі внутрішній конфлікт – 1,1%                                                    

Успішний процес психологічної адаптації таких підлітків залежить від дорослих. Атмосфера вимогливості й доброзичливості прискорює формування вольової саморегуляції.

211 переглядів

Долаємо стрес

Одним із важливих пріоритеті у діяльності нашого закладу є забезпечення психологічної стійкості здобувачів освіти.Щорічно до Всесвітнього дня охорони ментального здоров’я практичний психолог Надія ГЛАДКА провела тренінг «Долаємо стрес».Мета тренінгу: навчити долати негативні переживання та використовувати власну енергію для продуктивної діяльності.Нагадуємо всім, що дбати про своє ментальне здоров’я важливо! Бережіть себе! Знаходьте користь у кожному дні! […]

Здобувачі освіти Шепетівського професійного ліцею взяли участь у ІІІ Всеукраїнському конкурсі дитячо-юнацької творчості “Барви Незалежності” до Дня Незалежності України. Результати вражають і наповнюють гордістю: Гнесь Катерина з малюнком «Чарівна жінка – берегиня України» здобула ЗОЛОТО і 1 місце! Ващук Аліна вразила своїм прочитанням вірша «Жінко, чого ви плачете?» і виборола ГРАН-ПРІ! Наше вокальне тріо «Експромт» […]

17 червня в Шепетівському професійному ліцеї відбувся випускний вечір «Ліцею рідний, прощавай» – свято, яке лежить на межі дитинства та дорослого життя. У ньому переплелись світлі надії й біль розлуки, радість зустрічі з майбутнім та сум прощання. Свідоцтва про повну загальну середню освіту та дипломи кваліфікованих робітників отримали випускники гр.303 «Слюсар-ремонтник. Електромонтер» та гр.304 «Слюсар-ремонтник. […]

Ми на нашому сайті використовуємо файли cookie, якщо ви не згодні, щоб ми використовували даний тип файлів, ви повинні відповідним чином встановити налаштування вашого браузера (в такому випадку ми не гарантуємо коректної роботи сайту) або не використовувати наш веб-сайт

x