Психологічна підтримка




Молодь і смачна отрута

03 лютого 2023 р. психологічною службою Шепетівського професійного ліцею було проведено психопрофілактична робота на тему: «Молодь і смачна отрута».

Під час заходу здобувачі освіти дізнались історію появи енергетичних напоїв, були ознайомленні з дією їх на молодий підлітковий організм.

Учні групи № 204 обговорили Закон України N 10117 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо сприяння здоровому способу життя дітей та підлітків» в якому йдеться про заборону продажу енергетичних напоїв особі, яка не досягла 18-річного віку; торгівлю енергетичними напоями з рук, а також за розпивання енергетичних напоїв особами, які не досягли 18-річного віку встановлюється адміністративна відповідальність.
Таким чином, знаючи всі плюси і мінуси, вирішуйте самі, варто чи не варто випити енергетичний напій наступного разу!


Тренінг “Профілактика емоційного вигоряння педагогічних працівників”

В цей складний час, під тиском постійної напруги у нашому тілі накопичуються негативні емоції та почуття. Ця накопичена енергія має різні наслідки і один з них – професійне вигоряння. Адже, специфіка діяльності педагога полягає у тому, що вона має велику кількість ситуацій з високою емоційною насиченістю в спілкуванні із здобувачами освіти, батьками, колегами, адміністрацією. З метою відновлення особистісних ресурсів та покращення психоемоційного стану, важливим та необхідним є проведення такого роду заходів.

20 січня в психологічною службою Шепетівського професійного ліцею був проведений тренінг «Профілактика емоційного вигоряння педагогічних працівників».

Метою тренінгу було ознайомлення педагогів з поняттям “синдром емоційного вигоряння”, його основними причинами і симптомами, покращенням індивідуальної ефективності, шляхом посилення рівня знань з профілактики вигоряння, визначення основних умов збереження емоційного здоров’я педагога, покращення психоемоційного стану та розслаблення.

Учасники тренінгу були позитивно налаштовані, виконували цікаві вправи, щоб вивільнити негативну енергію та зарядитись позитивними емоціями і почуттями. Адже це так важливо для нас у такий нелегкий час!


Якщо професія стає способом життя, то ремесло перетворюється на мистецтво

Професійне самовизначення триває все життя і вибір професійного напряму та закладу освіти – тільки його початок. Упродовж життя людина часто змінює місце роботи, професійний напрям, професійні обов’язки тощо.

Здобувачі освіти І курсу пройшли диференційно-діагностичний опитувальник Є.А. Климова, який допоможе їм визначити свої схильності до різного роду професій. Їм цікаво осмислити на скільки правильно вони обрали ту чи іншу професію.

Методика Е. А. Клімов виділяє 5 психотипів особистості:

  1. Людина – природа – такий тип, характерний людям, що прагнуть поліпшити стан навколишнього середовища, тим, хто легко йде на контакт з природою і тваринами. Це садівники, ландшафтні дизайнери, працівники лісової і садової промисловості, ветеринари і екологи, дослідники флори і фауни, зоологи, ботаніки, а також геологи, картографи та метрологи.
  2. Людина – людина – цей тип, як соціальний, схильний до спілкування, допомоги іншим, взаєморозуміння з аудиторією. Таким людям підходить робота, пов’язана з освітою, вихованням, соціальна діяльність, медицина, правова допомога, журналістика, а також адміністративна робота.
  3. Людина – художній образ – називає таких людей творчими, схильними до художньої, письменницької, музичної та архітектурної діяльності, і т. п. Така особистість може займатися твором чого-небудь або чинити твори мистецтва (дизайнер, художник, композитор, письменник і режисер). А так само виконувати і виготовляти (оформлювач, музикант, ювелір, актор і так далі) або ж працювати з творами творчості (реставратор, маляр, шліфувальник, майстер розпису).
  4. Людина – знакова система – цей тип людей математичного складу розуму. Їм підійдуть такі професії, як програміст, бухгалтер, бібліотекар, економіст, нотаріус, редактор, організатор діловодства, інспектор, історик, математик і тому подібне.
  5. Людина – техніка – визначає цей тип, як людей схильних до технічних видів професій, позначає здатність до виготовлення деталей, техніки, механізмів, відновлення і ремонт, винаходи і нововведення, випробувальні та перевірочні роботи.

Здобувачі освіти показали такі результати:
Людина-людина – 11%
Людина – природа – 29%
Людина – художній образ -30,2%
Людина – техніка 20,2%
Людина – знакова система – 8,5%

Професійний вибір – це подорож тривалістю в життя, і починається вона з твого першого професійного вибору.


Подорож у країну професій

У Шепетівському професійному ліцеї 14 – 15 листопада 2022р. практичним психологом Гладкою Н.М., соціальним педагогом Ляскою О.О., викладачем Гуменюк Л.Р. у групах №204, 203 було проведено заняття з елементами тренінгу «Подорож у країну професій».

Метою заняття було розширення знань про світ професій, формування навичок правильного вибору професії.

Під час заходу здобувачі освіти поринули у професійне розмаїття різноманітних професій: знайомилися з актуальними на ринку праці професіями, їхніми особливостями, мріяли про своє майбутнє, «приміряючи» до себе вподобану професію, знайомились з описами професій.


Визначення темпераменту здобувачів освіти нового набору 2022/2023н.р.

Особливості типів темпераменту починають виявлятися ще в дитинстві. А в учнів ці особливості становляться помітними ще під час вступної кампанії. Хтось швидко написав роботу та здав її через півгодини. Хтось довго перевіряє та ще сидить в аудиторії, коли всі вже розійшлися. Зовсім не обов’язково, що ця дитина погано знає матеріал, можливо вона меланхолік за темпераментом, а перший був холериком. Як же відрізняти їх і як слід враховувати їх особливості під час освітнього процесу.
Педагог повинен під час своєї роботи враховувати не тільки особливості темпераменту учня, а й особливості свого темпераменту. Іноді здається, що учень занадто повільний, але якщо педагог виражений холерик, то повільними для нього будуть майже всі. Основне, що має пам’ятати викладач: потрібно не придушувати темперамент учня, а навчитися керувати ним.
У Шепетівському професійному ліцеї була проведена діагностика визначення типу темпераменту за Г. Айзенком з учнями І курсу.
За результатами : сангвініків – 44,3%
холериків – 26,3%
меланхоліків – 19,5%
флегматиків – 9,9%

Наведені вище чотири основних типи темпераменту практично не існують у чистому вигляді. Між ними існують шістнадцять проміжних форм, за яких можливі компенсації типологічних проявів основних типів. Наприклад, якщо студент холерико-меланхолік, то в цьому випадку, дуже вірогідно, що імпульсивність холерика буде скомпенсована нерішучістю меланхоліка або навпаки, це вже кому і що подобається. У результаті рішення приймаються без поспіху, не затягуючи цей процес. Існують думки, що майже в кожному з нас є частка холерика, флегматика, сангвініка та меланхоліка. Справа тільки у відсотковому відношенні.


Адаптація здобувачів освіти нового набору 2022/2023н.р.

Адаптація учня до освітнього закладу відбувається не відразу – це досить тривалий процес, він пов’язаний із сильною напругою всіх органів і систем.
Успішність процесу адаптації багато в чому визначається станом здоров’я дитини. Тривалість адаптації приблизно п’ять-шість тижнів, найбільш складними є перший і четвертий тижні навчання.
Показником несприятливого плину процесу адаптації є неадекватна поведінка учня:

  • занадто сильне збудження або навпаки – млявість,
  • необґрунтована агресивність або періоди депресії.

Інакше кажучи, якщо підліток поводиться по-іншому, скаржиться на нездоров’я, поганий апетит, небажання йти в заклад – це може бути пов’язано з дезадаптацією до навчального процесу.
Адаптація дитини до закладу освіти має безліч аспектів.

  1. Особливістю соціальної адаптації є пошук учнем свого місця в групі, можливість виявити свої здібності та інтереси. Якщо підліток набув досвіду спілкування, встановлення стосунків та поведінки в конфліктних ситуаціях в умовах школи в попередній період, то адаптація в новому колективі проходить швидко .
    Тривалий, іноді болісний період адаптації переживають учні, які одночасно з навчанням набувають досвіду щоденного спілкування з різними за характером одногрупниками, шукають способів самоствердження. Викладачами та майстрам необхідно зрозуміти причини неадекватної поведінки учня. Доброзичлива атмосфера в групі, а також цілеспрямовані завдання, в яких підліток вчиться виявляти себе і з повагою ставитись до інших, допоможуть швидше знайти своє місце в групі.
  2. Перед підлітком ставлять нові вимоги соціальної поведінки, дисципліни, обов’язкового режиму та обмежень.
    З вересня по жовтень 2022/2023н.р. у Шепетівському професійному ліцеї було проведено діагностування 112 учнів нового набору на визначення соціальної адаптованості в освітньому закладі.
    За результатами : висока адаптованість – 47,1%
    середня адаптованість – 39,2%
    низька адаптованість – 12,6%
    соціальна адаптованість дуже низька, властива є невпевненість у собі внутрішній конфлікт – 1,1%
    Успішний процес психологічної адаптації таких підлітків залежить від дорослих. Атмосфера вимогливості й доброзичливості прискорює формування вольової саморегуляції.

Цілюща сила арт-терапії

28 жовтня 2022 року практичний психолог Шепетівського професійного ліцею мав змогу відвідати обласний навчально-методичний центр психологічної служби Хмельницького інституту післядипломної педагогічної освіти, в якому проводився коворкінг «Цілюща сила арт-терапії». Було відвідано арт-терапевтичне заняття “Нейрографіка”, яке провела Воксар Оксана Андріївна та арт-терапії (неструктуровані матеріали, казкотерапія, глинотерапія), яке провела Черевко Ольга Броніславівна.


МОН ЗАПУСКАЄ ІНФОРМАЦІЙНУ КАМПАНІЮ ПРО ТЕ, ЯК ЗАСПОКОЇТИ ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ

МОН ЗАПУСКАЄ ІНФОРМАЦІЙНУ КАМПАНІЮ ПРО ТЕ, ЯК ЗАСПОКОЇТИ ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ
Турбуючись про дітей, які страждають від наслідків війни в Україні, Міністерство освіти і науки у співпраці з дитячим психологом підготувало серію інформаційних матеріалів «Психологічна турбота від Світлани Ройз».
Під час військових дій діти є однією з найбільш вразливих категорій і потребують психологічної підтримки. На допомогу батькам та вчителям створено відеоінструкції та інфографіки, які містять рекомендації та практичні поради для батьків, що наразі: 

  • перебувають з дітьми в бомбосховищах та укриттях; 
  • пересуваються в інші міста; 
  • залишаються вдома та чекають на повернення рідних-героїв із зони бойових дій. 

Ці відео – швидка «психологічна» допомога для дітей. Для них створено окрему сторінку на офіційному сайті МОН та на Youtube-каналі МОН.                                           


Молодь за життя без СНІДу

У межах Всеукраїнської кампанії «16 днів проти насильства», яка триває з 25 листопада до 10 грудня 2021 року практичним психологом Шепетівського професійного ліцею 1 грудня було організовано та проведено виховний захід з елементами тренінгу «Молодь за життя без СНІДу» до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом. Під час проведення заходу здобувачі освіти мали змогу переглянути кінофільм «Мрія».
«Хто попереджений – той захищений» саме під цим гаслом у ліцеї пройшов цей день. Молодь повинна знати про загрозу, пов’язану з поширенням цієї хвороби, та цінувати найдорожче, що є в житті – здоров’я.


ПротиДій торгівлі людьми

Практичний психолог та учні Шепетівського професійного ліцею успішно пройшли дводенний онлайн – тренінг для учнів ЗПО “Працюй і подорожуй безпечно!”. Метою тренінгу є формування у здобувачів освіти розуміння проблем торгівлі людьми та її наслідки. Учні навчалися користуватися правилами безпечної міграції та працевлаштування як в Україні та за її межами.
Велика вдячність благодійному фонду “Джерело надії” та “Ксена” за отриманні знання, інформацію та підготовку учнів тренерів на високому професійному рівні!


Акція 16 днів проти насильства!

03.12.2020 року психологічною службою Шепетівського професійного ліцею був проведений диспут з елементами тренінгу.
Під час диспуту з здобувачами освіти обговорювались такі питання:
Що таке насильство?
Види насильства.
Як себе захистити?
Як запобігти насильству?
Куди звертатись у випадку насильства?!


«Ми проти – торгівлі людьми»

Торгівля людьми – це форма сучасного рабства та порушення прав людини, від якої страждають чоловіки, жінки та діти, та яка не втрачає актуальності у ХХІ ст. для жодної країни світу, включаючи Україну.
20 листопада психологічною службою в Шепетівському професійному ліцеї було проведено виховну годину для здобувачів освіти 204 групи на тему: «Торгівля людьми. Як не стати жертвою».

Учнівська молодь нашого навчального закладу підвищила свій рівень знань щодо поняття «торгівля людьми», прав та свободи громадян за кордоном. Переглянули фрагменти фільму «Станція призначення життя», після якого учні обговорили основні моменти, висловлювали власні думки. А на закінчення пройшли анкетування «Торгівля людьми».


318 переглядів