Адаптація здобувачів освіти нового набору 2022/2023н.р.

Адаптація учня до освітнього закладу відбувається не відразу – це досить тривалий процес, він пов’язаний із сильною напругою всіх органів і систем. Успішність процесу адаптації багато в чому визначається станом здоров’я дитини. Тривалість адаптації приблизно п’ять-шість тижнів, найбільш складними є перший і четвертий тижні навчання.

Показником несприятливого плину процесу адаптації є неадекватна поведінка учня:

– занадто сильне збудження або навпаки – млявість,

– необґрунтована агресивність або періоди депресії.

Інакше кажучи, якщо підліток поводиться по-іншому, скаржиться на нездоров’я, поганий апетит, небажання йти в заклад – це може бути пов’язано з дезадаптацією до навчального процесу.

Адаптація дитини до закладу освіти має безліч аспектів.

1. Особливістю соціальної адаптації є пошук учнем свого місця в групі, можливість виявити свої здібності та інтереси. Якщо підліток набув досвіду спілкування, встановлення стосунків та поведінки в конфліктних ситуаціях в умовах школи в попередній період, то адаптація в новому колективі проходить швидко .

Тривалий, іноді болісний період адаптації переживають учні, які одночасно з навчанням набувають досвіду щоденного спілкування з різними за характером одногрупниками, шукають способів самоствердження. Викладачами та майстрам необхідно зрозуміти причини неадекватної поведінки учня. Доброзичлива атмосфера в групі, а також цілеспрямовані завдання, в яких підліток вчиться виявляти себе і з повагою ставитись до інших, допоможуть швидше знайти своє місце в групі.

2. Перед підлітком ставлять нові вимоги соціальної поведінки, дисципліни, обов’язкового режиму та обмежень.

З вересня по жовтень 2022/2023н.р. у Шепетівському професійному ліцеї було проведено діагностування  112 учнів нового набору  на   визначення  соціальної адаптованості  в освітньому закладі.

За результатами : 

  • висока адаптованість  –  47,1%,
  • середня адаптованість – 39,2%,
  • низька адаптованість – 12,6%,
  • соціальна адаптованість дуже низька, властива є невпевненість у собі внутрішній конфлікт – 1,1%                                                    

Успішний процес психологічної адаптації таких підлітків залежить від дорослих. Атмосфера вимогливості й доброзичливості прискорює формування вольової саморегуляції.

163 переглядів

17 червня в Шепетівському професійному ліцеї відбувся випускний вечір «Ліцею рідний, прощавай» – свято, яке лежить на межі дитинства та дорослого життя. У ньому переплелись світлі надії й біль розлуки, радість зустрічі з майбутнім та сум прощання. Свідоцтва про повну загальну середню освіту та дипломи кваліфікованих робітників отримали випускники гр.303 «Слюсар-ремонтник. Електромонтер» та гр.304 «Слюсар-ремонтник. […]

Команда учнівської мінікомпанії «Comfort Home» Шепетівського професійного ліцею прозвітувала про свою діяльність, успіхи та досягнення. За весь період роботи компанії було виготовлено 355 одиниць продукції. Реалізація продукції відбувалась через соціальні мережі, вебсайт компанії, на ліцейних ярмарках. Згідно із Статутом кожен акціонер отримав вкладені кошти і дивіденди в розмірі 2 % від вкладеної суми та премії […]

3 червня 2024 року в ліцеї відбулися вибори президента учнівського самоврядування. Вітаємо нового президента!!! За підрахунками виборчої комісії серед кандидатів на пост президента Шепетівського професійного ліцею найбільшу кількість голосів набрала здобувачка освіти групи 102, вихованка військово-патріотичного гуртка “Джура”, Ірина Білокур! Натхнення і стійкості тобі, президенте! Впевнено втілюй у життя свою передвиборчу програму!!!! Нагадаємо, ознайомитись дистанційно […]

Ми на нашому сайті використовуємо файли cookie, якщо ви не згодні, щоб ми використовували даний тип файлів, ви повинні відповідним чином встановити налаштування вашого браузера (в такому випадку ми не гарантуємо коректної роботи сайту) або не використовувати наш веб-сайт

x