Адаптація здобувачів освіти нового набору 2022/2023н.р.

Адаптація учня до освітнього закладу відбувається не відразу – це досить тривалий процес, він пов’язаний із сильною напругою всіх органів і систем. Успішність процесу адаптації багато в чому визначається станом здоров’я дитини. Тривалість адаптації приблизно п’ять-шість тижнів, найбільш складними є перший і четвертий тижні навчання.

Показником несприятливого плину процесу адаптації є неадекватна поведінка учня:

– занадто сильне збудження або навпаки – млявість,

– необґрунтована агресивність або періоди депресії.

Інакше кажучи, якщо підліток поводиться по-іншому, скаржиться на нездоров’я, поганий апетит, небажання йти в заклад – це може бути пов’язано з дезадаптацією до навчального процесу.

Адаптація дитини до закладу освіти має безліч аспектів.

1. Особливістю соціальної адаптації є пошук учнем свого місця в групі, можливість виявити свої здібності та інтереси. Якщо підліток набув досвіду спілкування, встановлення стосунків та поведінки в конфліктних ситуаціях в умовах школи в попередній період, то адаптація в новому колективі проходить швидко .

Тривалий, іноді болісний період адаптації переживають учні, які одночасно з навчанням набувають досвіду щоденного спілкування з різними за характером одногрупниками, шукають способів самоствердження. Викладачами та майстрам необхідно зрозуміти причини неадекватної поведінки учня. Доброзичлива атмосфера в групі, а також цілеспрямовані завдання, в яких підліток вчиться виявляти себе і з повагою ставитись до інших, допоможуть швидше знайти своє місце в групі.

2. Перед підлітком ставлять нові вимоги соціальної поведінки, дисципліни, обов’язкового режиму та обмежень.

З вересня по жовтень 2022/2023н.р. у Шепетівському професійному ліцеї було проведено діагностування  112 учнів нового набору  на   визначення  соціальної адаптованості  в освітньому закладі.

За результатами : 

  • висока адаптованість  –  47,1%,
  • середня адаптованість – 39,2%,
  • низька адаптованість – 12,6%,
  • соціальна адаптованість дуже низька, властива є невпевненість у собі внутрішній конфлікт – 1,1%                                                    

Успішний процес психологічної адаптації таких підлітків залежить від дорослих. Атмосфера вимогливості й доброзичливості прискорює формування вольової саморегуляції.

32 переглядів

✍️Сучасна дійсність ставить перед педагогом завдання поповнення і поновлення своїх знань по широкому  колу питань, які в сукупності повинні стати змістом навчально-методичної роботи. Стрімкий розвиток технологій вимагає від педагога досконалих форм і методів проведення уроків як теоретичної так і практичної підготовки. 📚17 травня 2023 року у Шепетівському професійному ліцеї відбулося чергове засідання методичної комісії загальноосвітніх […]

Всесвітній день вишиванки — міжнародне свято, яке покликане зберегти споконвічні народні традиції створення та носіння етнічного вишитого українського одягу. Сьогодні масштаби поширення традиції носити вишиванку вражають: Шепетівський професійний ліцей засяяв різномаїттям вишиваних візерунків. На святі відбулося нагородження здобувачів освіти  – призерів Всеукраїнських конкурсів мистецтва Владислави Рудяк та Валерії Добровольської та художнього керівника Вадима Свінціцького. Посмакувати […]

З 01 по 17 травня здобувачі освіти Шепетівського професійного ліцею взяли участь у декаді загальноосвітніх дисциплін. 🧑‍🏫Усіма викладачами була підготовлена цікава,💯 насичена різноманітними заходами програма📜💻. Пріоритетне місце у рамках проведення декади посіли відкриті заходи, на яких демонструвалася педагогічна майстерність, вміння вести заняття відповідно до сучасних вимог. До підготовки та проведення заходів педагоги підійшли творчо👏: застосували […]

Ми на нашому сайті використовуємо файли cookie, якщо ви не згодні, щоб ми використовували даний тип файлів, ви повинні відповідним чином встановити налаштування вашого браузера (в такому випадку ми не гарантуємо коректної роботи сайту) або не використовувати наш веб-сайт

x