Адаптація здобувачів освіти нового набору 2022/2023н.р.

Адаптація учня до освітнього закладу відбувається не відразу – це досить тривалий процес, він пов’язаний із сильною напругою всіх органів і систем. Успішність процесу адаптації багато в чому визначається станом здоров’я дитини. Тривалість адаптації приблизно п’ять-шість тижнів, найбільш складними є перший і четвертий тижні навчання.

Показником несприятливого плину процесу адаптації є неадекватна поведінка учня:

– занадто сильне збудження або навпаки – млявість,

– необґрунтована агресивність або періоди депресії.

Інакше кажучи, якщо підліток поводиться по-іншому, скаржиться на нездоров’я, поганий апетит, небажання йти в заклад – це може бути пов’язано з дезадаптацією до навчального процесу.

Адаптація дитини до закладу освіти має безліч аспектів.

1. Особливістю соціальної адаптації є пошук учнем свого місця в групі, можливість виявити свої здібності та інтереси. Якщо підліток набув досвіду спілкування, встановлення стосунків та поведінки в конфліктних ситуаціях в умовах школи в попередній період, то адаптація в новому колективі проходить швидко .

Тривалий, іноді болісний період адаптації переживають учні, які одночасно з навчанням набувають досвіду щоденного спілкування з різними за характером одногрупниками, шукають способів самоствердження. Викладачами та майстрам необхідно зрозуміти причини неадекватної поведінки учня. Доброзичлива атмосфера в групі, а також цілеспрямовані завдання, в яких підліток вчиться виявляти себе і з повагою ставитись до інших, допоможуть швидше знайти своє місце в групі.

2. Перед підлітком ставлять нові вимоги соціальної поведінки, дисципліни, обов’язкового режиму та обмежень.

З вересня по жовтень 2022/2023н.р. у Шепетівському професійному ліцеї було проведено діагностування  112 учнів нового набору  на   визначення  соціальної адаптованості  в освітньому закладі.

За результатами : 

  • висока адаптованість  –  47,1%,
  • середня адаптованість – 39,2%,
  • низька адаптованість – 12,6%,
  • соціальна адаптованість дуже низька, властива є невпевненість у собі внутрішній конфлікт – 1,1%                                                    

Успішний процес психологічної адаптації таких підлітків залежить від дорослих. Атмосфера вимогливості й доброзичливості прискорює формування вольової саморегуляції.

105 переглядів

В освітньому просторі Шепетівського професійного ліцею відбулося 📚засідання методичної комісії викладачів та майстрів в/н  професійного спрямування у форматі воркшоп практикум на тему «Педагогічна магія: навчаємо тих, хто навчає». 🎓💪 Під час воркшопу Людмила Рижко, методист закладу, представила ряд інструментів та сервісів для створення захоплюючих активностей. Поміж ними були HeyGen, Gamma, Jamboard, AhaSlides , Wordwall, Mentimeter, […]

Сьогодні, 29 січня в Україні День пам’яті Героїв Крут. Здобувачі освіти Шепетівського професійного ліцею доєднались до проведення виховного заходу на тему «Крути – трагедія життя і вічності» з метою вшанування пам’яті героїчно загиблих в історії українського визвольного руху, з обов’язковою хвилиною мовчання та запалюванням свічок. 77 переглядів

Атестація 2024

У Шепетівському професійному ліцеї відбулося чергове засідання атестаційної комісії І рівня. На порядку денному було 2️ питання. Зокрема про розгляд та затвердження списку педагогічних працівників, які підлягають позачерговій атестації в 2023-2024н.р., визначено строки проведення їх атестації та подання ними документів про педагогічну майстерність та професійні досягнення та про вивчення системи роботи педагогів, що атестуються, членами атестаційної комісії. Також під час зустрічі члени […]

Ми на нашому сайті використовуємо файли cookie, якщо ви не згодні, щоб ми використовували даний тип файлів, ви повинні відповідним чином встановити налаштування вашого браузера (в такому випадку ми не гарантуємо коректної роботи сайту) або не використовувати наш веб-сайт

x