Адаптація здобувачів освіти нового набору 2022/2023н.р.

Адаптація учня до освітнього закладу відбувається не відразу – це досить тривалий процес, він пов’язаний із сильною напругою всіх органів і систем. Успішність процесу адаптації багато в чому визначається станом здоров’я дитини. Тривалість адаптації приблизно п’ять-шість тижнів, найбільш складними є перший і четвертий тижні навчання.

Показником несприятливого плину процесу адаптації є неадекватна поведінка учня:

– занадто сильне збудження або навпаки – млявість,

– необґрунтована агресивність або періоди депресії.

Інакше кажучи, якщо підліток поводиться по-іншому, скаржиться на нездоров’я, поганий апетит, небажання йти в заклад – це може бути пов’язано з дезадаптацією до навчального процесу.

Адаптація дитини до закладу освіти має безліч аспектів.

1. Особливістю соціальної адаптації є пошук учнем свого місця в групі, можливість виявити свої здібності та інтереси. Якщо підліток набув досвіду спілкування, встановлення стосунків та поведінки в конфліктних ситуаціях в умовах школи в попередній період, то адаптація в новому колективі проходить швидко .

Тривалий, іноді болісний період адаптації переживають учні, які одночасно з навчанням набувають досвіду щоденного спілкування з різними за характером одногрупниками, шукають способів самоствердження. Викладачами та майстрам необхідно зрозуміти причини неадекватної поведінки учня. Доброзичлива атмосфера в групі, а також цілеспрямовані завдання, в яких підліток вчиться виявляти себе і з повагою ставитись до інших, допоможуть швидше знайти своє місце в групі.

2. Перед підлітком ставлять нові вимоги соціальної поведінки, дисципліни, обов’язкового режиму та обмежень.

З вересня по жовтень 2022/2023н.р. у Шепетівському професійному ліцеї було проведено діагностування  112 учнів нового набору  на   визначення  соціальної адаптованості  в освітньому закладі.

За результатами : 

  • висока адаптованість  –  47,1%,
  • середня адаптованість – 39,2%,
  • низька адаптованість – 12,6%,
  • соціальна адаптованість дуже низька, властива є невпевненість у собі внутрішній конфлікт – 1,1%                                                    

Успішний процес психологічної адаптації таких підлітків залежить від дорослих. Атмосфера вимогливості й доброзичливості прискорює формування вольової саморегуляції.

259 переглядів

Сьогодні, 2️⃣2️⃣ січня в Шепетівському професійному ліцеї відбулись особливі заходи, присвячені важливій події в історії нашої країни – Дню Соборності України.💙💛Класні керівники підготували для ліцеїстів цікавий та захоплюючий квест «В єдності сила!»На локаціях квесту діти:*дивились відеоролик про день Соборності України;*розгадували ребуси;*дізнавались про відомих українців;*вгадували місця України за їх описом;*декламували вірші, українські прислів’я та приказки під […]

📢 У Шепетівському професійному ліцеї проведено робочу нараду з класними керівниками! Розглянули такі питання:🔸 Організація заходів до Дня Соборності України.🔸 Проведення профілактичних бесід із здобувачами освіти щодо: небезпеки піротехнічних та вибухонебезпечних засобів; попередження булінгу та насильства серед підлітків. Дякуємо за активну участь і плідні ідеї! Працюємо над створенням комфортного та безпечного освітнього середовища. 💙💛 7 […]

20 січня 2025 року здобувачі освіти Шепетівського професійного ліцею відвідали з екскурсією Шепетівське районне управління поліції ГУНП в Хмельницькій області.  Під час екскурсії ліцеїсти мали можливість відвідати ізолятор тимчасового тримання (ІТТ), дізналися про права й обов’язки осіб, які тримаються та правила внутрішнього розпорядку в ізоляторах тимчасового тримання, отримали вичерпну інформацію щодо обшуку затриманих і взятих під варту […]

Ми на нашому сайті використовуємо файли cookie, якщо ви не згодні, щоб ми використовували даний тип файлів, ви повинні відповідним чином встановити налаштування вашого браузера (в такому випадку ми не гарантуємо коректної роботи сайту) або не використовувати наш веб-сайт

x