Адаптація здобувачів освіти нового набору 2022/2023н.р.

Адаптація учня до освітнього закладу відбувається не відразу – це досить тривалий процес, він пов’язаний із сильною напругою всіх органів і систем. Успішність процесу адаптації багато в чому визначається станом здоров’я дитини. Тривалість адаптації приблизно п’ять-шість тижнів, найбільш складними є перший і четвертий тижні навчання.

Показником несприятливого плину процесу адаптації є неадекватна поведінка учня:

– занадто сильне збудження або навпаки – млявість,

– необґрунтована агресивність або періоди депресії.

Інакше кажучи, якщо підліток поводиться по-іншому, скаржиться на нездоров’я, поганий апетит, небажання йти в заклад – це може бути пов’язано з дезадаптацією до навчального процесу.

Адаптація дитини до закладу освіти має безліч аспектів.

1. Особливістю соціальної адаптації є пошук учнем свого місця в групі, можливість виявити свої здібності та інтереси. Якщо підліток набув досвіду спілкування, встановлення стосунків та поведінки в конфліктних ситуаціях в умовах школи в попередній період, то адаптація в новому колективі проходить швидко .

Тривалий, іноді болісний період адаптації переживають учні, які одночасно з навчанням набувають досвіду щоденного спілкування з різними за характером одногрупниками, шукають способів самоствердження. Викладачами та майстрам необхідно зрозуміти причини неадекватної поведінки учня. Доброзичлива атмосфера в групі, а також цілеспрямовані завдання, в яких підліток вчиться виявляти себе і з повагою ставитись до інших, допоможуть швидше знайти своє місце в групі.

2. Перед підлітком ставлять нові вимоги соціальної поведінки, дисципліни, обов’язкового режиму та обмежень.

З вересня по жовтень 2022/2023н.р. у Шепетівському професійному ліцеї було проведено діагностування  112 учнів нового набору  на   визначення  соціальної адаптованості  в освітньому закладі.

За результатами : 

  • висока адаптованість  –  47,1%,
  • середня адаптованість – 39,2%,
  • низька адаптованість – 12,6%,
  • соціальна адаптованість дуже низька, властива є невпевненість у собі внутрішній конфлікт – 1,1%                                                    

Успішний процес психологічної адаптації таких підлітків залежить від дорослих. Атмосфера вимогливості й доброзичливості прискорює формування вольової саморегуляції.

241 переглядів

📅 13 грудня у Шепетівському професійному ліцеї відбулося засідання педагогічної ради, під час якого колектив детально обговорив важливі питання освітнього процесу. 📚👩‍🏫💬 Зустріч стала майданчиком для конструктивного діалогу, аналізу актуальних викликів та пошуку ефективних рішень. 🛠️ Спільна робота педагогів дозволяє рухатися вперед 🚀, вдосконалювати методики навчання та створювати ще кращі умови для наших учнів. 🎓🙏 […]

📅 Сьогодні, 10 грудня 2024 року, у Шепетівському професійному ліцеї пройшло засідання методичної комісії викладачів загальноосвітньої підготовки на тему:✨ «Розвиток професійних компетентностей викладачів як засіб підвищення предметних та ключових компетентностей здобувачів освіти». 🔑 На засіданні викладачі:✅ Поділилися найкращими практиками формування ключових компетентностей учнів.✅ Обговорили сучасні методики та інструменти викладання.✅ Взяли участь у конструктивних дискусіях і […]

22 листопада 2024 року відбулось засідання методичної комісії сфери послуг, будівництва та промисловості, присвячене темі: “Ведення облікової документації для ефективної організації освітнього процесу”. 📝👩‍🏫Учасники всебічно вивчили основні питання, що стосуються документального забезпечення освітнього процесу, зокрема правильність оформлення облікової документації, вимоги до її ведення, а також важливість документації в організації та управлінні освітнім процесом. 💡📊 🔹 […]

Ми на нашому сайті використовуємо файли cookie, якщо ви не згодні, щоб ми використовували даний тип файлів, ви повинні відповідним чином встановити налаштування вашого браузера (в такому випадку ми не гарантуємо коректної роботи сайту) або не використовувати наш веб-сайт

x