Адаптація здобувачів освіти нового набору 2022/2023н.р.

Адаптація учня до освітнього закладу відбувається не відразу – це досить тривалий процес, він пов’язаний із сильною напругою всіх органів і систем. Успішність процесу адаптації багато в чому визначається станом здоров’я дитини. Тривалість адаптації приблизно п’ять-шість тижнів, найбільш складними є перший і четвертий тижні навчання.

Показником несприятливого плину процесу адаптації є неадекватна поведінка учня:

– занадто сильне збудження або навпаки – млявість,

– необґрунтована агресивність або періоди депресії.

Інакше кажучи, якщо підліток поводиться по-іншому, скаржиться на нездоров’я, поганий апетит, небажання йти в заклад – це може бути пов’язано з дезадаптацією до навчального процесу.

Адаптація дитини до закладу освіти має безліч аспектів.

1. Особливістю соціальної адаптації є пошук учнем свого місця в групі, можливість виявити свої здібності та інтереси. Якщо підліток набув досвіду спілкування, встановлення стосунків та поведінки в конфліктних ситуаціях в умовах школи в попередній період, то адаптація в новому колективі проходить швидко .

Тривалий, іноді болісний період адаптації переживають учні, які одночасно з навчанням набувають досвіду щоденного спілкування з різними за характером одногрупниками, шукають способів самоствердження. Викладачами та майстрам необхідно зрозуміти причини неадекватної поведінки учня. Доброзичлива атмосфера в групі, а також цілеспрямовані завдання, в яких підліток вчиться виявляти себе і з повагою ставитись до інших, допоможуть швидше знайти своє місце в групі.

2. Перед підлітком ставлять нові вимоги соціальної поведінки, дисципліни, обов’язкового режиму та обмежень.

З вересня по жовтень 2022/2023н.р. у Шепетівському професійному ліцеї було проведено діагностування  112 учнів нового набору  на   визначення  соціальної адаптованості  в освітньому закладі.

За результатами : 

  • висока адаптованість  –  47,1%,
  • середня адаптованість – 39,2%,
  • низька адаптованість – 12,6%,
  • соціальна адаптованість дуже низька, властива є невпевненість у собі внутрішній конфлікт – 1,1%                                                    

Успішний процес психологічної адаптації таких підлітків залежить від дорослих. Атмосфера вимогливості й доброзичливості прискорює формування вольової саморегуляції.

128 переглядів

З метою підвищення рівня обізнаності з питань особистої безпеки, вивчення правил поведінки під час надзвичайних ситуацій у Шепетівському професійному ліцеї пройшов Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності, під час якого було організовано ряд заходів: перегляд відеороликів, цікаві зустрічі, практичні заняття. Представники “Червоного Хреста” провели навчальне заняття “Серцево-легенева реанімація”. 25 квітня проходив День цивільного захисту, який […]

Психологічною службою закладу були проведені тренінгові заняття з елементами бесіди, обговорили значення термінів: «насильство», «гендерна дискримінація», «торгівля людьми», переглядали відеоматеріали та обговорювали на яку національну «гарячу лінію» телефонувати у випадку небезпеки. 21 переглядів

📌Відповідно до плану заходів НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області на 2024 рік, 1️⃣0️⃣ квітня 2024року на базі Шепетівського професійного ліцею відбувся семінар педагогічних працівників👩‍🏫 професій швейного виробництва🧵✂️ з теми «Організація освітнього процесу на основі конструктивної співпраці🤝 з роботодавцями та соціальними партнерами». Розпочали семінар директорка закладу освіти Алла ЧЕРНУШИЧ та методист напряму професійної підготовки НМЦ […]

Ми на нашому сайті використовуємо файли cookie, якщо ви не згодні, щоб ми використовували даний тип файлів, ви повинні відповідним чином встановити налаштування вашого браузера (в такому випадку ми не гарантуємо коректної роботи сайту) або не використовувати наш веб-сайт

x