Тема 1. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ століття
06.09.23.Урок 1. Політика австрійського уряду щодо західноукраїнських земель. Діяльність культурно-освітнього товариства «Просвіта». Українські видання: «Правда», «Діло», «Записки Наукового товариства імені Шевченка».
Прослухати відеоурок
Скласти хронологічну таблицю, вивчити дати.
Опрацювати матеріал
Підготуйте повідомлення на тему «Основні напрями діяльності культурно-освітнього товариства «Просвіта»
13.09.23. Урок 2. Розвиток кооперативного руху. Трудова еміграція. Політизація українського національного руху та утворення перших політичних партій.
Переглянути відеоурок, опрацювати інформацію
Дайте відповіді на запитання:
- У чому полягала основна мета кооперативного руху? 2. Охарактеризуйте становище трудових емігрантів.
Опрацювати відеоурок
Підготуйте ессе на тему «Створення перших політичних партій та проблеми становлення і консолідації української нації»
Пройти тест
Тема2. Культура України в другій половині ХІХ – на початку ХХ століття
20.09.23. Урок 3. Піднесення української культури. Розвиток освіти,науки,літератури,музичного, образотворчого,театрального мистецтва. Українські підприємці-благодійники. Релігія і церква.
Опрацюйте відеолекцію, прослухайте відео, проаналізуйте матеріал, інформацію
Дайте відповіді на запитання:
- Перелічіть особливості розвитку культури в другій половині XIX — на початку XX ст.
2. В. Вернадський у статті «Українське питання і російська громадськість» писав: «У цілому українці вважають, що свобода української культури обумовлюється саме інтересами російської справи і що зберегти українців як росіян Росія зможе, лише прийнявши їх з усім національно-культурним обличчям». Поясніть, як ви розумієте думку автора. Чи поділяєте ви її? Чому?
Опрацюйте опорний конспект, перегляньте відео, ознайомтесь з відео
Написати повідомлення про українських підприємців меценатів на вибір: Артем Терещенко, Василь Семиренко, Григорій Галаган.
Тема 3. Українські землі у складі Російської імперії в 1900 -1914 рр.
27.09.23.Урок 4. Утворення монополістичних об’єднань в Україні. Земельна реформа П. Столипіна та її вплив на Україну. Консолідація української нації. Створення політичних партій Наддніпрянщини. Самостійницька й автономістська течії в національному русі.
Опрацювати відеоурок, ознайомтесь з матеріалом
Поміркуйте та дайте відповіді:
- Один із сучасників столипінської реформи писав: «Перше, що переносять українці на сибірський грунт, це почитання місцевих в Україні святих. Схороняють мову й звичаї жінки та діти, які ніколи не виходять з українського оточення.» Які явища у житті українців описує автор? Про які етнопсихологічні особливості українців вони свідчать?
- Як ви думаєте, чому реформа, що проводилась цілою державою, залишилась незавершеною після вбивства П.Столипіна?
Опрацюйте інформацію, відеоурок
Уявіть, що ви кореспондент газети, напишіть до неї інформацію на теми:
- Яким було ідейно-політичне спрямування перших українських партій Наддніпрянщини?
- Чим вони відрізнялися від загальноросійських?
03.10.23. Урок 5. Події1905-1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських громад в І та ІІ Державних Думах. Діяльність «Просвіти».
Ознайомтесь з відео, опрацювати інформацію
1. Поясніть значення понять: страйк, «Кривава неділя», Сорочинська трагедія.
2. Підготуйте історичну довідку: «Діяльність українських парламентських громад у І та II Державних Думах».
11.10.23 Урок 6. Посилення російського імперського наступу на Україну в 1907-1914 рр.
Ознайомитись з джерелом, опрацювати відео
Виконайте завдання:
1. Наведіть приклади масових протестів українців проти національного гніту.
2. Чи є підстави характеризувати масові демонстрації 1910 і 1912 рр. як свідчення зростання української
національної свідомості?
3. Які питання перебували в центрі уваги українського національного руху напередодні Першої світової війни?
Як вони розв ’язувалися?
Тема 9. Українські землі у складі Австро-Угорщини в 1900-1914 рр.
19.10.23. Урок 7. Становище промисловості та сільського господарства. Радикалізація українського політичного руху. Вплив УГКЦ на формування національної свідомості населення західноукраїнських земель.
Ознайомитись з матеріалом, відеолекцією
1. Розкрийте суть вислову «Галичина – український П’ємонт».
2. Завдяки чому забезпечувався поступ національного руху на західноукраїнських землях? Чому в Наддніпрянщині такого поступу не спостерігалося?
Ознайомитись з матеріалом, відеоуроком
1.Назвіть представників греко-католицького духовенства – активних учасників національно-визвольного руху в Західній Україні в XIX ст.
2.У створенні яких західноукраїнських національних партій брали активну участь представники греко-католицького духовенства?
3.Що вам відомо про роль Андрея Шептицького у відстоюванні національних прав українців, розбудові національно-культурного життя Західної України і піднесенні національної самосвідомості українського населення?
Перевірте свої знання
Тема 5. Україна в роки Першої світової війни.
26.10.23 Урок 8. Україна в геополітичних планах Антанти і Центральних держав. Війна та українські політичні сили. Головна українська рада. Союз визволення України. Загальна українська рада.
Опрацювати відеопрезентацію, інформацію
- Якими були плани країн Троїстого союзу і Антанти щодо України? Доведіть, що в роки Першої світової війни українські землі були об’єктом геополітики воюючих держав.
- Порівняйте діяльність ГУР та СВУ. Зробіть висновки.
- Дайте характеристику основних позицій українських політичних сил Наддніпрянської України щодо війни. Порівняйте їх з позиціями лідерів західноукраїнських земель. Поясніть, чому існували такі розбіжності ?
03.11.23. Урок 9. Воєнні дії на території України в 1914 – 1917 рр. Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці. Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на західно – українських землях у 1914-1917рр. Тематичний контроль.
Ознайомитись з інформацією, переглянути відеоматеріал
Пройти тест
Ознайомитись з відео, опрацювати інформацію
1.Чим, на вашу думку, були вмотивовані здатність до самопожертви та героїзм, притаманні воякам легіону УСС в роки Першої світової війни? Обґрунтуйте свою думку.
2.Напишіть ессе на тему «Курними шляхами – під козацьким знаменом і з піснею на вустах».
3.Поміркуйте, як могло б скластися життя усусів, якби не війна?
Опрацювати матеріал, прослухати відеолекцію
Пройти тест
Тема 6. Початок Української революції.
17.11.23 Урок 10. Революційні події в Україні в 1917-на початку 1918р. Українізація армії. Еволюція поглядів політичних сил України в питанні самовизначення.
Опрацювати матеріал, переглянути відеолекцію
Пройти тест
23.11.23. Урок 11. Універсали Української Центральної Ради. Відносини УЦР з Тимчасовим урядом та більшовицькою Росією. Проголошення УНР. Кримськотатарський національний рух.
Опрацювати відеоматеріал, прослухати відеолекцію
Підготувати політичний портрет одного з діячів кримськотатарського національного руху: Челебі Челебієва, Джаффера Сайдамета.
29.11.23. Урок 12. Всеукраїнський з’їзд Рад» у м. Харків. Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій біля станції Крути. Події 1917 р. в Криму. Проголошення незалежності УНР. Окупація більшовицькою Росією України.
Переглянути відеоурок, прослухати відеоматеріал, проаналізувати відео, опрацювати відеолекцію
Пройти тест
17.01.24. Урок 13. Берестейський мирний договір. Вигнання більшовиків з території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим. Конституція УНР.
Опрацювати відеоматеріал, прослухати відеолекцію
1. Установіть хронологічну послідовність подій: Підписання Брест-Литовського мирного договору, Ухвалення УЦР Четвертого Універсалу, Похід Петра Болбочана на Крим.
2. Схарактеризуйте одним реченням історичних діячів відповідно до їхньої участі в подіях грудня 1917 – березня 1918 рр.: М. Грушевський, В. Голубович, С. Петлюра, М. Муравйов, В. Антонов – Овсіенко, О. Чернін, Л. Троцький, П. Болбочан.
Тема 7. РозгортанняУкраїнської революції.Боротьба за відновлення державності.
23.01.24. Урок 14. Гетьманський переворот. Українська держава. Західноукраїнська Народна Республіка. Український національний рух на Буковині й Закарпатті. Акт злуки УНР та ЗУНР. Українсько-польська війна 1918-1919 рр. Директорія. Друга війна більшовицької Росії з УНР. Більшовицький режим в Україні.Ухвалення Конституції УСРР 1919р.
Переглянути відеоматеріал, прослухати відеолекцію, опрацювати інформацію
Підготуйте повідомлення на тему «Здобутки і втрати політики гетьмана П.Скоропадського»
26.01.24. Урок 15. Політика воєнного комунізму. Червоний терор. Військова інтервенція Антанти на півднв України. Денікінський режим в Україні. Повернення більшовицької влади..Перший зимовий похід. Варшавська угода міх УНР та Польщею. Польсько-радянська війна на території України. Другий Зимовий похід армії УНР. Холодноярська республіка (1919-1922рр.). Культура та духовність.
Опрацювати матеріал, переглянути відео, прослухати відеолекцію
Напишіть повідомлення на тему «Холодноярська республіка (1919-1922рр.)»
Тема 8. Встановлення комуністичного тоталітарного режиму в Україні.
31.01.24. Урок 16. Масовий голод у південних губерніях УСРР. Неп в УСРР. Входження УСРР до складу СРСР. Утворення Кримської АСРР. Національна політика радянської влади в УСРР. Молдавська АСРР.
Прослухайте відеолекцію, опрацювати матеріал
Пройти тест