Тема 1. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині ХІХ століття
06.09.23.Урок 1. Політика австрійського уряду щодо західноукраїнських земель. Діяльність культурно-освітнього товариства «Просвіта». Українські видання: «Правда», «Діло», «Записки Наукового товариства імені Шевченка».
Прослухати відеоурок
Скласти хронологічну таблицю, вивчити дати.
Опрацювати матеріал
Підготуйте повідомлення на тему «Основні напрями діяльності культурно-освітнього товариства «Просвіта»
13.09.23. Урок 2. Розвиток кооперативного руху. Трудова еміграція. Політизація українського національного руху та утворення перших політичних партій.
Переглянути відеоурок, опрацювати інформацію
Дайте відповіді на запитання:
- У чому полягала основна мета кооперативного руху? 2. Охарактеризуйте становище трудових емігрантів.
Опрацювати відеоурок
Підготуйте ессе на тему «Створення перших політичних партій та проблеми становлення і консолідації української нації»
Пройти тест
Тема2. Культура України в другій половині ХІХ – на початку ХХ століття
20.09.23. Урок 3. Піднесення української культури. Розвиток освіти,науки,літератури,музичного, образотворчого,театрального мистецтва. Українські підприємці-благодійники. Релігія і церква.
Опрацюйте відеолекцію, прослухайте відео, проаналізуйте матеріал, інформацію
Дайте відповіді на запитання:
- Перелічіть особливості розвитку культури в другій половині XIX — на початку XX ст.
2. В. Вернадський у статті «Українське питання і російська громадськість» писав: «У цілому українці вважають, що свобода української культури обумовлюється саме інтересами російської справи і що зберегти українців як росіян Росія зможе, лише прийнявши їх з усім національно-культурним обличчям». Поясніть, як ви розумієте думку автора. Чи поділяєте ви її? Чому?
Опрацюйте опорний конспект, перегляньте відео, ознайомтесь з відео
Написати повідомлення про українських підприємців меценатів на вибір: Артем Терещенко, Василь Семиренко, Григорій Галаган.
Тема 3. Українські землі у складі Російської імперії в 1900 -1914 рр.
27.09.23.Урок 4. Утворення монополістичних об’єднань в Україні. Земельна реформа П. Столипіна та її вплив на Україну. Консолідація української нації. Створення політичних партій Наддніпрянщини. Самостійницька й автономістська течії в національному русі.
Опрацювати відеоурок, ознайомтесь з матеріалом
Поміркуйте та дайте відповіді:
- Один із сучасників столипінської реформи писав: «Перше, що переносять українці на сибірський грунт, це почитання місцевих в Україні святих. Схороняють мову й звичаї жінки та діти, які ніколи не виходять з українського оточення.» Які явища у житті українців описує автор? Про які етнопсихологічні особливості українців вони свідчать?
- Як ви думаєте, чому реформа, що проводилась цілою державою, залишилась незавершеною після вбивства П.Столипіна?
Опрацюйте інформацію, відеоурок
Уявіть, що ви кореспондент газети, напишіть до неї інформацію на теми:
- Яким було ідейно-політичне спрямування перших українських партій Наддніпрянщини?
- Чим вони відрізнялися від загальноросійських?
03.10.23. Урок 5. Події1905-1907 рр. в Україні. Діяльність українських парламентських громад в І та ІІ Державних Думах. Діяльність «Просвіти».
Ознайомтесь з відео, опрацювати інформацію
1. Поясніть значення понять: страйк, «Кривава неділя», Сорочинська трагедія.
2. Підготуйте історичну довідку: «Діяльність українських парламентських громад у І та II Державних Думах».
11.10.23 Урок 6. Посилення російського імперського наступу на Україну в 1907-1914 рр.
Ознайомитись з джерелом, опрацювати відео
Виконайте завдання:
1. Наведіть приклади масових протестів українців проти національного гніту.
2. Чи є підстави характеризувати масові демонстрації 1910 і 1912 рр. як свідчення зростання української
національної свідомості?
3. Які питання перебували в центрі уваги українського національного руху напередодні Першої світової війни?
Як вони розв ’язувалися?
Тема 9. Українські землі у складі Австро-Угорщини в 1900-1914 рр.
19.10.23. Урок 7. Становище промисловості та сільського господарства. Радикалізація українського політичного руху. Вплив УГКЦ на формування національної свідомості населення західноукраїнських земель.
Ознайомитись з матеріалом, відеолекцією
1. Розкрийте суть вислову «Галичина – український П’ємонт».
2. Завдяки чому забезпечувався поступ національного руху на західноукраїнських землях? Чому в Наддніпрянщині такого поступу не спостерігалося?
Ознайомитись з матеріалом, відеоуроком
1.Назвіть представників греко-католицького духовенства – активних учасників національно-визвольного руху в Західній Україні в XIX ст.
2.У створенні яких західноукраїнських національних партій брали активну участь представники греко-католицького духовенства?
3.Що вам відомо про роль Андрея Шептицького у відстоюванні національних прав українців, розбудові національно-культурного життя Західної України і піднесенні національної самосвідомості українського населення?
Перевірте свої знання
Тема 5. Україна в роки Першої світової війни.
26.10.23 Урок 8. Україна в геополітичних планах Антанти і Центральних держав. Війна та українські політичні сили. Головна українська рада. Союз визволення України. Загальна українська рада.
Опрацювати відеопрезентацію, інформацію
- Якими були плани країн Троїстого союзу і Антанти щодо України? Доведіть, що в роки Першої світової війни українські землі були об’єктом геополітики воюючих держав.
- Порівняйте діяльність ГУР та СВУ. Зробіть висновки.
- Дайте характеристику основних позицій українських політичних сил Наддніпрянської України щодо війни. Порівняйте їх з позиціями лідерів західноукраїнських земель. Поясніть, чому існували такі розбіжності ?