Електронна бібліотека Шепетівського професійного ліцею
Електронні версії підручників – 10 клас
Електронні версії підручників – 11 клас
Електронна пошта викладача: gladka2010@email.ua
Урок 32. 17.03.2022. Контрольна робота №4 з тем «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці», «Драматургія кінця XIX – початку XX ст.». Тести. Повторення ПІДСУМКИ (1 год.)
Пройдіть тестування
Урок 33. 17.03.2022. Бразилія Паоло Коельйо (нар. 1947). «Алхімік». Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Пошуки сенсу буття в романі «Алхімік». Поняття «своя доля», «призначення», «мрія душі», «смисл існування».
Опрацювати матеріал підручника (стор. 201-219). Виберіть головне з біографії та законспектуйте в зошиті.
Складіть карту-схему подорожі Сантьяго. Чи можна стверджувати, що мандрівка юнака закінчилася, там де почалася? Законспектуйте в зошиті, сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача чи viber.
Перегляньте відео.
Урок 34. 18.03.2022. Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі.
Опрацюйте матеріал підручника (стор. 207-218)
Пройдіть тест
Підручник: Зарубіжна література (Ковбасенко) 11 клас
Електронна версія підручника
Урок 35. 18.03.2022. Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.
Опрацювати матеріал підручника зарубіжна література 11 клас (стор. 3-6). Законспектуйте які ви знаєте літературні премії світу та письменників-лауреатів? Які премії присуджують в Україні перекладачам?
Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача, або вайбер.
Урок 36. 22.03.2022. Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина). Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Йоганн-Вольфгагн Гете, віхи життя, трагедія «Фауст», історія створення, образ Фауста.
Опрацюйте та скласти хронологічну таблицю стор. 7-14 (підручник 11 класу).
Урок 37. 22.03.2022. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Проблематика.
Прочитайте «Фауст» стор. 15-27 (підручник 11 класу)
Перегляньте відео 1, відео 2.
Урок 38. 24.03.2022. Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини. Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору.
Опрацюйте образ Фауста стор. 11-12 (підручник 11 класу). Складіть план до образу. Законспектуйте в зошиті, сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
Пройдіть тест.
Урок 39. 24.03.2022. Німецькомовна проза. Франц Кафка (1883 – 1924). «Перевтілення».
Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення».
Франц Кафка «Перевтілення». Життя і творчий шлях.
Опрацювати матеріал підручника (стор. 33-53, підручник 11 класу). Виберіть головне з біографії та законспектуйте в зошиті, сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
Урок 40. 31.03.2022. РМ. (усно) Характеристика образів родини Грегора Замзи.
Знати зміст новели «Перевтілення». Образ Грегогора Замзи, законспектувати в зошиті сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача. (стор. 35-36, підручник 11 класу).
Урок 41. 31.03.2022. Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.
Скласти хронологічну характеристику образів родини Грегора Замзи (стор. 36-38, підручник 11 класу). Законспектуйте в зошиті, сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
Виконайте тест.
Урок 42. 07.04.2022. Росія Михайло Опанасович Булгаков (1891 – 1940). «Майстер і Маргарита». Життєвий і творчий шлях М. Булгакова. М. Булгаков і Україна. Конфлікт митця з владою в умовах тоталітарної радянської системи.
Опрацювати матеріал підручника М.Булгаков (стор. 54-60, підручник 11 класу). Виберіть головне з біографії та законспектуйте в зошиті, сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача. Прочитати роман «Майстер і Маргарита».
Опрацюйте композиції та сюжетні лінії твору на ст.61-64. Запишіть хронотопи роману «Майстер і Маргарита»
Урок 43. 07.04.2022. Роман «Майстер і Маргарита» як «роман-лабіринт» зі складною філософською проблематикою. Культурні та літературні джерела твору. Взаємодія трьох світів у творі: світ радянської дійсності, біблійної давнини та фантастичної «дияволіали».
Опрацюйте проблематику твору на ст. 64-66 та законспектуйте, яку роль у романі «Майстер і Маргарита» відіграє роман Майстра про Ієшуа та Понтія Пілата? Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
Урок 44. 14.04.2022. Особливості композиції («роман у романі») та оповідної структури. Морально-філософський зміст «єршалаїмських» розділів твору.
Урок 45. 14.04.2022. Трагізм долі митця (майстра). Проблеми кохання й творчості. Засоби комічного (сатира, сарказм, пародія та ін.) й трагічного (гротеск, трансформація простору й часу та ін.).
РМ (Письмово). Характеристика головних образів (ст. 66-67)
Законспектуйте головних героїв твору, складіть план їхньої характеристики та образи. Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
Перегляньте відео1, відео2.
21.04.2022 р. Урок 46. Контрольна робота.
Виберіть одну тему і напишіть твір:
Твір – роздум: Вічна боротьба добра і зла в романі М. Булгакова «Майстер і Маргарита».
Твір – роздум: «Рукописи не горять».
Твір – роздум: Майстру даровано спокій (за романом М. Булгакова «Майстер і Маргарита»).
Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
Виконайте тест.
21.04.2022 р. Урок 47. Позакласне читання. М.В. Гоголь «Ніс».
Прочитати та виписати головних герої в робочий зошит , коротко записати сюжет твору. Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
28.04.2022 р. Урок 48. Франція. Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо». Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.
Опрацюйте біографію письменника Гійома Аполлінера на (ст.75-78) виберіть головне та законспектуйте. Прочитайте вірші ст.78-82. Послухайте, вірш «Міст Мірабо». Запишіть свої враження, сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
Перегляньте відео.
28.04.2022 р. Урок 49. Австрія. Райнер Марія Рільке (1875 – 1926). «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд). Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета.
Опрацюйте біографію Райнер Марія Рільке на (ст.83-85) та складіть хронологічну таблицю. Прочитайте вірші на (ст.86-90) чому увагу читачів зосереджено на постаттях Еврідіки та Гермеса? Проаналізуйте емоції персонажів вірша у фіналі твору. Як вони характеризують героїв? Запишіть свої враження, сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
04.05.2022 р. Урок 50. Срібна доба російської поезії: течії, здобутки, долі митців. Анна Андріївна Ахматова (А. А. Горенко, 1889 – 1966). Вірші (1-2 за вибором учителя). Поема «Реквієм». А. А. Ахматова й акмеїзм. Етапи творчості мисткині. Провідні теми й мотиви ранньої лірики А. А. Ахматової, образ ліричної героїні, конкретність описів, «щоденниковість» і психологізм. «Довкола жовтий вечір ліг», «Дав мені юнь ти сутужную» Поема «Реквієм» як відображення особистої й суспільної трагедії. Протест проти насильства, біблійні мотиви в поемі. Образ матері.
Опрацюйте біографію А.Ахматової (ст.97-102). Прочитайте поему «Реквієм» ст.103-107. Запишіть свої враження. Підготуйте презентацію «А.Ахматова в Україні»,сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
Перегляньте відео.
11.05.2022 р. Урок 51. ПЧ С.Єсєнін. Поезії. Р.М. Виразне читання поезій.
Прочитайте біографію користуючись Інтернетом. Запишіть назви віршів, які ви прочитали,сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
11.05.2022 р. Урок 52. Контрольна робота.
Пройдіть тестування з контрольної роботи.
17.05.2022. Урок 53. Узагальнення матеріалу.
17.05.2022. Урок 54. Велика Британія Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «Колгосп тварин». Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця. Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості.
Джордж Оруелл «Колгосп тварин». Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Опрацюйте стор. 120-121 та складіть хронологічну таблицю. Прочитайте повість-притчу «Колгосп тварин» (стор. 124-142).
Перегляньте відео.
24.05.2022. Урок 55. «Колгосп тварин». Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.).
Опрацюйте образ Сніжка й Наполеона (стор. 123-124). Складіть план до образу.
Пройдіть тестування.
24.05.2022. Урок 56. Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика.
Бертольт Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти». Б. Брехт – драматург-новатор.
Бертольт Брехт «Матінка Кураж та її діти». Опрацюйте біографію Б. Брехта (стор. 146-149) та законспектуйте в зошиті. Прочитайте драму «Матінка Кураж та її діти» (стор. 150-164).
Перегляньте відео
30.05.2022. Урок 57. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.
Пройдіть тестування.
30.05.2021. Урок 58. Генріх Белль (1917 – 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».
Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору (внутрішній монолог). Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція.
Опрацюйте біографію Г. Белль (ст.165-167) та законспектуйте в зошиті. Прочитайте оповідання «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»
Перегляньте відео:
«Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»
Генріх Белль – Подорожній, коли ти прийдеш у Спа… | СКОРОЧЕНА КНИГА
Урок 59. 13.06.2022. Німецькомовна поезія. Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті».
Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі») як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.
Опрацюйте біографію Пауля Целана (ст.176-177) та запишіть хронологічною таблицею. Прочитайте вірш «Фуга смерті» знайдіть у творі образи-символи, метафори, оксюморони, за допомогою яких поет розповідає про жахіття таборів смерті. Запишіть у зошит.
Переглянь відео.
Урок 60. 13.06.2022. Контрольна робота № 3.
Пройдіть тест.
Урок 61. 14.06.2022.США. Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море». Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея.
Опрацюйте біографію на (ст.184-188) виберіть головне з біографії та законспектуйте в зошиті, сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача або viber. Прочитайте повість «Старий і море» ст.190-205.
Переглянте відео.
Урок 62. 14.06.2022. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті.
Опишіть стосунки старого і хлопчика. Чому Манолін вирішив повернутися до старого?
Пройдіть тестування.
Урок 63. 20.06.2022. Колумбія. Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014). «Стариган із крилами».
Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами».
Опрацюйте біографію та складіть хронологічну таблицю на (ст.206-208) . Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.. Прочитайте оповідання «Стариган із крилами» на (ст. 209-214).
Переглянте відео.
Урок 64. 20.06.2022. Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.
Які проблеми порушено в оповіданні «Стариган із крилами» ? У чому, на вашу думку, полягає символічний сенс зустрічі ангела з людьми?
Пройдіть тестування.
Урок 65. 21.06.2022. Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах.
Література постмодернізму. Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.
Милорад Павич (1929 – 2009). «Скляний равлик». Короткі відомості про митця.
Опрацюй’’те ст. 215-217 виберіть основне. Запишіть хронологічною таблицею біографію Милорда Павича (ст.218-220) . Прочитайте оповідання «Скляний равлик»(ст. 220-230).
Перегляньте відео.
Урок 66. 21.06.2022. Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори.
РМ. Складання анкети героя. Записати.
Підготувати презентацію «Література постмодернізму».
Урок 67. ПЧ-2 П. Зюскін «Запахи».
Знайти в інтернеті та прочитати. Коротко записати враження. Сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
Урок 68. Контрольна робота №4.
Пройдіть тест.
Урок 69. Україна. Загальна характеристика розвитку кримськотатарської літератури й культури. Таїр Халілов (нар. 1940 р.). «До останнього подиху».
Таїр Халілов – сучасний український кримськотатарський письменник. Близькість прози Халілова до філософії екзистенціалізму. «До останнього подиху» – історія життя, боротьби та любові героя твору, віддзеркалення в ній трагічної долі кримськотатарського народу. Тема депортації кримських татар та свавілля влади. Образ Бекира – людини, котра ніколи не здається. Почуття гідності героя, глибинний зв’язок зі своїм народом.
Опрацюйте біографію Таїр Халілов (ст.235-237) та законспектуйте в зошиті, сфотографуйте і надішліть на електронну пошту викладача.
Прочитайте оповідання «До останнього подиху» (ст.237-249).
Пройти тест.
Урок 70. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
Виконайте тестування.